h1

Kurset og meg

31.08.09

Min forhåpninger med kurset

Jeg håper at jeg etter at ha deltatt på kurset i digitalt museumsformidling kan sitte igjen med mer faglig påfyll i relasjon til hvordan man kan bruke sosiale medier i relasjon til museumsområdet. Med dette mener jeg ikke bare påfyll kring de tekniske teknikalitetene uten også påfyll kring innovative måter å ta disse teknikene i bruk og få en «følelse» kring hva «show» stopperne der ute er. Jeg tror at det både dreier seg om kompetanse og erfaring i dette «nye» men også om attityder og adferd i den enkelte institusjon, fra ledelsen til den ansatte. Hvordan vi prioriterer og hva som er viktig. Tror jeg da?!

Ellers så vil jeg gjerne ha «feedback» på mitt scenario og de formidlingsmessige aspektene kring det. Hva dere som formidlere mener om mine ideer og tanker kring dramatiseringer ut fra en gjenstand. Litt fakta og mye fri fantasi. Er det en fruktbar vei å gå for å «trekke» nye og kanske andre brukere inn. Å utforske formdilingen og prøve noe annet for å nå de som ikke allerede er «frelste» museumsbrukere.

3 kommentarer

  1. Ja, det er et komplekst felt å begi seg inn, men absolutt veldig spennende.


  2. Hei!
    Jeg synes ditt scenario var spennende. En ny vri, og en vinkling som jeg synes var morsom og interessant!

    Hilsen Ann Iren


  3. Samlingenes beste side må jo bli at vi gir hverandre tilbakemeldinger og gode råd til hva og hvordan. Jeg vil også gjerne ha det underveis. Jeg skal gå hjem og lese meg opp på scenarier, tror jeg, så jeg kan bli med i koret. Lykke til med oss alle. Liv



Legg igjen en kommentar

