h1

Temaoppgave – uke 39

26.09.09

Har lagt til en side om min temaoppgave her på bloggen. Temaoppgaven er den samme som tidligere men i løpet av de to seneste ukene har den forandrets litt. Tenker nå at jeg kanskje skal holde meg til lydfiler for noe av innholdet i stedet for å gjøre alt til små videofortellinger. Kan lyden/fortellingen være «sterke» eller » kraftfulle» nok som de er uten å nødvendigvis bruke beveglige bilder også?

Ha også blitt litt inspirert av Ola og hans animerte spyttklyser og tenker at kanskje også jeg prøve å animere en av refleksjonene. Den jeg tenker på er den jeg kaller Hverdagsliv ,der jeg har begynnt å få noen bilder inne i hodet mitt på animasjoner. Ser for meg enkle strekktegninger der loftets korte bein og breie rompe, alt springet inn og ut, de forskjellige kvinnene som primært har vært de som loftet sett til osv, kan bli en animasjon som støtter opp under teksten. Vi får se?

I løpet av perioden har også loftet bytt kjønn. Jeg har alltid tenkt på det som en mann men nå virker det som det har blitt en gammel og litt gretten dame. Byr på en del problemer med innspilling av lydfiler men har kontakt med en som eventuellt kan gestaltet loftet som denne eldre dame.

Var på en kurs i digitale fortellingener for arkivene som ABM-utvikling arrangerte og fikk en del feedback på mine tekster der. Ut fra denne tror jeg at jeg skal prøve å kun ha en tematikk per refleksjon. Da jeg prøveleste teksten for de på kurset «datt» de av da jeg prøvte å bevege me fra en tematikk til en annen i samme refleksjon. Så å  begrense seg til en rød tråd per refleksjon virker være som en god idé. Vi får se hva som skjer videre!

One comment

  1. Dette høres spennede ut, Anders. Sikker på at du klarer å gjøre huset ditt til en gammel bisk kjerring! Gleder meg til fortsettelen.



Legg igjen en kommentar

